Total Pageviews

Monday, April 6, 2009

Dua Bukit Satu Batang

salam semua.
jgn fikir yang bukan-bukan ye bila baca tajuk ni,
ianya adalah berkaitan dengan pilihanraya kecil di Bukit Gantang,Bukit Selambau, dan Batang Air..
Esok 7 April 2009, akan berlansungnya pilihanraya kecil bagi ketiga-tiga DUN ini. Sekali lagi rakyat di ketiga-tiga tempat ini dilayan umpama raja,ya.. hanya sekali sahaja,sewaktu hari mengundi sahaja.
Diharapkan rakyat disini dapat berfikir dengan rasional ketika memilih calon sewaktu berada di kotak 'pangkah',bagi pengundi Islam,carilah seorang pemimpin yang setiap perkataan dan perbuatannya bermula dengan ucapan 'Bismillah',walaupun beliau tiada karisma dan 'bertokoh' kata orang Kedah.
Pilihanraya ini dilihat begitu signifikan dengan Datuk Seri Najib Tun Razak, yang baru sahaja mengankat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-6, pilihanraya ini dilihat sebagai satu referundum untuk menunjukkan sokongan kepada beliau sama ada di terima atau tidak oleh rakyat. Begitu juga di Perak,DUN Bukit Gantang, dilihat sebagai pengukur kepada sokongan rakyat sama ada kepada Kerajaan Dr Zambri ataupun kepada IR Nizar Jamaludin.
Sama-sama lah kita tunggu keputusan esok.
Akhir kata,selamat 'memilih' saya ucapkan kepada rakyat di ketiga-tiga DUN ini..ingatlah,kita golongan marhaen,para petani,nelayan,pekebun dan peniaga kecil,buruh kontrak,penternak dan penganggur,kita adalah raja,'RAKYAT HAKIM NEGARA'.
Kearah 1 MALAYSIA YANG ADIL,BEBAS,SAKSAMA DAN SEJAHTERA'.

No comments:

Post a Comment